Vlada si je premislila, v Petrolu kritični

Posel Forbes Slovenija 15. decembra, 2025 16.56 > 15. decembra, 2025 16.57
featured image

V Petrolu obžalujejo odločitev vlade, da ohrani obstoječi mehanizem regulacije cen goriv za vse bencinske servise v Sloveniji.

15. decembra, 2025 16.56 > 15. decembra, 2025 16.57

V energetski družbi po nedavni potezi vlade Roberta Goloba izražajo resno zaskrbljenost zaradi posledic, ki jih bo po njihovem prepričanju takšna ureditev imela za dolgoročno konkurenčnost, investicije in zeleni prehod, so po poročanju STA sporočili iz skupine.

Vlada je namreč v četrtek izdala uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki ohranja obstoječi mehanizem oblikovanja cen bencina, dizla in kurilnega olja na 14 dni. Prav tako bodo najvišje dovoljene marže ostale na sedanjih ravneh in bodo še naprej veljale za vse bencinske servise v Sloveniji.

Kot smo pisali, je gradivo, ki je bilo v javni obravnavi, predvidevalo višje dovoljene marže za servise ob avtocestah, a si je vlada nato premislila in ohranila enake marže na vseh servisih.

Petrol kritičen: stiskajo marže, ne pa dajatev

Iz Petrola so danes sporočili, da so v postopku priprave uredbe konstruktivno in strokovno sodelovali ter predlagali rešitve, ki bi po njihovem mnenju upoštevale realne stroške poslovanja in posebnosti slovenskega trga. Vendar njihovi argumenti niso bili upoštevani.

Kot so že večkrat pojasnili, regulacija posega v najmanjši del cene goriva, ne pa v njen glavni vir. Po navedbah Petrola približno 80 do 85 centov končne cene goriva predstavljajo davki in trošarine, medtem ko marža, ki ostane trgovcem, znaša manj kot deset centov na liter.

Ob tem so izpostavili, da ima Slovenija daleč najnižje regulirane marže v regiji in v EU. Opozorili so tudi na povečanje stroškov poslovanja v zadnjih letih: stroški dela rastejo okoli deset odstotkov letno, industrijski proizvodi za skoraj 25 odstotkov, storitve za več kot 17 odstotkov, so zapisali.

Dodaten pritisk predstavljajo zahteve po povečevanju deleža biokomponent, ki po navedbah Petrola dodatno obremenjujejo že tako omejeno uredbeno maržo. Kot smo pisali, Petrol že nekaj let v bilanci izkazuje rezervacije zaradi delne neskladnosti pri doseganju deleža obnovljivih virov v prometu. Lani so te dosegle že skoraj 40 milijonov evrov. Državni delničar Slovenski državni holding (SDH) je v zadnjem času okrepil pritisk na upravo Petrola, da to neskladnost odpravi.

Razvojna vlaganja usmerjajo na druge trge

Vladna uredba torej ohranja enotne marže za vsa prodajna mesta, tudi na avtocestah, kjer so stroški poslovanja bistveno višji. Kot opozarjajo v Petrolu, takšna ureditev zmanjšuje konkurenčnost, zavira investicije, pospešuje prelivanje prometa čez mejo in ogroža vlaganja v energetski prehod, posledice takšne politike pa občutijo tudi potrošniki in lokalne skupnosti.

Na Petrolu so tem poudarili, da bodo zaradi nevzdržnih ekonomskih razmer za trgovce z naftnimi derivati v Sloveniji primorani še naprej prilagajati in preusmerjati razvojne aktivnosti v stabilnejša regulatorna okolja v regiji.

“Ta ukrep ni naša izbira in tudi ne naš cilj, temveč neizogibna posledica razmer, v katerih regulirane marže ne zadoščajo niti za pokrivanje osnovnih stroškov poslovanja. Stabilna oskrba kljub temu ostaja naša absolutna prioriteta,” so zapisali.

Kot so navedli, si želi skupina tudi v prihodnje vlagati v razvoj, infrastrukturo in energetsko preobrazbo Slovenije, za kar pa je potreben regulatorni okvir, ki omogoča dolgoročno vzdržno poslovanje. V Petrolu tako ostajajo odprti za konstruktiven dialog in sodelovanje pri iskanju ustreznih rešitev.

“Še vedno verjamemo v dialog in v možnost sistemske rešitve, ki bo temeljila na realnih stroških in dobrih evropskih praksah ter bo v korist potrošnikov, gospodarstva in držav,” je ob tem v pisni izjavi navedel predsednik uprave Petrola Sašo Berger.

oznake